FAQ

Veelgestelde vragen

Wanneer gaat de inschrijving voor de volgende editie open?

Alle belangrijke data vind je in onze AGENDA

Ik weet nog niet welke auto ik ga rijden, kan ik wel inschrijven?

Geen probleem, gewoon inschrijven! Nadat je bent ingeschreven krijg je inlog-gegevens voor onze website. Als je inlogt kun je in je account de gegevens van je auto achteraf wijzigen. Dit kan zelfs tot 4 weken voor de start van het evenement.

Ik heb nog geen teamgenoot, kan ik al wel inschrijven?

Geen probleem, gewoon inschrijven. Nadat je bent ingeschreven krijg je inlog-gegevens voor onze website. Als je inlogt kun je in je account de gegevens van je teamleden achteraf wijzigen. Dit kan zelfs tot 4 weken voor de start

Welke eisen worden aan de auto gesteld?

Je auto hoeft niet van bepaald bouwjaar of waarde te zijn. Alle auto’s zijn welkom. Als de auto maar voldoet aan alle wettelijke eisen, waaronder:
– Geldige APK
– Minimaal WA-verzekerd
– Maximaal toelaatbaar gewicht (GVW) van 3.500 kg
– Aanhangers zijn niet toegestaan
– Sirene’s, zwaailichten, geluidsinstallaties en andere opbouw-/aanbouwdelen die niet aan de wettelijke eisen voldoen zijn niet toegestaan.

Als je in 1 dag naar huis kunt rijden na afloop, hoe ver is dat dan?

Het is mogelijk om na afloop van het evenement in een dag naar huis te rijden. Maar wat wordt er precies bedoeld met een dag? Wij houden ongeveer een afstand van maximaal 1.000 kilometer aan, gerekend vanaf Utrecht.

Is het gebruik van een navigatiesysteem toegestaan?

Ja natuurlijk, het is zelfs aan te raden. Je weet niet waar je naartoe gaat. De routebeschrijvingen zijn zo in elkaar gezet dat je daaruit niet kunt opmaken waar je ’s avonds terecht komt. Maar wel is het handig als je verdwaalt om met je navigatie de route weer op te pikken. En ook zul je hem nodig hebben om bepaalde coördinaten te vinden. Zorg dus dat je over een navigatiesysteem beschikt waarbij het mogelijk is om coördinaten in te voeren (en zorg ook dat je weet hoe dit werkt).

Wat voor hotels slapen we?

Je slaapt niet in 5-sterren hotels, maar ook zeker niet in hotels van het allerlaagste niveau. Ze zijn acceptabel genoeg om op een fatsoenlijke manier je nachtrust te pakken. Ook kun je bij ons een kamervoorkeur aangeven. Je kunt kiezen uit:
– 2-persoons bed
– gescheiden bedden
– geen voorkeur
We kunnen geen garantie geven op de kamervoorkeur maar doen ons uiterste best om deze zo goed mogelijk in te vullen naar de wensen van alle deelnemers.

Tot wanneer kan ik inschrijven?

Tot het maximum aantal van 100 teams/auto’s is bereikt. Voor de editie van 2016 was het maximum al binnen 30 minuten bereikt en werd de wachtlijst uiteindelijk langer dan het aantal deelnemers: meer dan 100 teams. Om dit in de toekomst te voorkomen en iedereen een kans te geven om mee te doen zullen er in 2017 maar liefst twee editie van the Ramble Rally worden gereden. Dus geen inschrijfstress meer. Beide edities hebben een maximum aantal teams van 100.

Kan ik met meer/minder dan 2 deelnemers per team meedoen?

Nee helaas. Maximaal 2 deelnemers per auto. Per team wordt er een 2-persoons hotelkamer geboekt. Wil je met meer mensen meedoen? Dan moet je meer teams inschrijven! Minder dan 2 deelnemers, dus alleen meedoen, is helaas niet toegestaan.

Ik ben ingeschreven, wanneer krijg ik meer informatie?

Voor de start ontvang je een handboek waarin alle benodigde informatie over de Ramble Rally te vinden is.
Het handboek voor de Spring Edition 2017 wordt op uiterlijk 1 april 2017 vesstuurd per e-mail.
Het handboek voor de Autumn Edition 2017 wordt op uiterlijk 1 augustus 2017 verstuurd per e-mail.
Tot die tijd kun je op de hoogte blijven van alle laatste nieuwtjes via onze Facebook-pagina. Op de zaterdag voor de start krijg je te horen waar the Ramble Rally zal starten. Daar kun je je de zondag erna melden voor de briefing.

Wanneer krijg ik de stickers, schildjes en T-shirts?

Die krijg je uiterlijk een week voor vertrek thuisgestuurd.

Is sponsoring toegestaan?

Geen probleem, al het geld dat je los kunt peuteren in ruil voor stickers op je auto moet je binnen harken! Als je op beide voordeuren maar een ruimte van BxH 40×30 cm vrij laat voor de officiële rally stickers. Deze moeten verplicht worden aangebracht zodat je herkenbaar bent.

Wat gebeurt er als ik pech krijg onderweg?

Wij adviseren je om een lidmaatschap/verzekering af te sluiten bij een pechservice/hulpdienst zodat die je kunnen helpen onderweg. De organisatie heeft hiervoor geen materieel beschikbaar. Let er wel op dat dergelijke hulpdiensten deelnemers van een auto-evenement (ondanks het feit dat the Ramble Rally niet om snelheid en/of gaat) moeilijk kunnen doen t.a.v. pechhulp. Met name de ANWB laat je in de kou staan als het op pechhulp aankomt. Zoek dus een alternatief en sluit geen pechhulp af bij de ANWB. Daarnaast kun je er natuurlijk voor zorgen dat je auto voor de start goed wordt nagekeken en helemaal tip-top in orde is.

Waar moet ik op letten bij het verzekeren van de auto?

Het is zeer belangrijk dat je melding maakt bij je verzekeraar van het feit dat je meedoet aan the Ramble Rally. Maak je verzekeraar ook duidelijk dat het resultaat van the Ramble Rally nooit afhankelijk is van snelheid en/of tijd. Er zijn verzekeringsmaatschappijen die dan alsnog moeilijk kunnen doen. Probeer dan simpelweg een ander. Het beleid m.b.t. verzekeren van voertuigen die deelnemen aan een toertocht en/of rally verschilt per verzekeringsmaatschappij. Het is verplicht om een schriftelijke bevestiging van je verzekeraar te hebben waarin staat dat ze akkoord gaan met je deelname aan the Ramble Rally. Een e-mail volstaat als schriftelijke bevestiging.

Heb ik een paspoort nodig? Of is een ID-kaart voldoende?

Zowel een paspoort als ID-kaart zijn voldoende om door alle landen te kunnen reizen die in de route zijn opgenomen.

Wie organiseert the Ramble Rally?

Zie hiervoor de pagina op deze website WIE WIJ ZIJN.

Hoe kan ik het inschrijfgeld betalen?

Bij inschrijving hoef je slechts de helft van het inschrijfgeld te betalen. Na het invullen van het inschrijfformulier kom je automatisch in het betalingsscherm terecht. Hier kun je de betaalmethode kiezen, o.a. iDeal, Credit Card, Maestro en daarnaast nog enkele andere. Voor de Spring Edition (15 t/m 19 mei 2017) moet de tweede helft van het inschrijfgeld op uiterlijk 31 december 2016 zijn voldaan. Voor de Autumn Edition (18 t/m 22 september) moet de tweede helft van het inschrijfgeld op uiterlijk 1 mei 2017 zijn voldaan. Voor de betaling van de tweede termijn ontvang je automatisch bericht met daarin een betalingslink.